2024 - 2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE BAŞI ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI GÜNDEM MADDELERİ

2024 - 2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE BAŞI ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI GÜNDEM MADDELERİ

ŞEHİT JANDARMA UZMAN ÇAVUŞ İLYAS GENEL İLKOKULU ÖĞRETMENLERİNE

İlgi : a-  Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği.

         b- Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü 2024-2025  Eğitim Öğretim Yılı Çalışma Takvimi.

 

Değerli Meslektaşlarım: Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 34. Maddesinde yer alan;

1 -Öğretmenler Kurulu, okul müdürünün başkanlığında varsa müdür başyardımcısı ve müdür yardımcıları ile öğretmenlerden oluşur. Müdürün bulunmadığı zamanlarda öğretmenler kuruluna varsa müdür başyardımcısı, yoksa görevlendireceği müdür yardımcılarından biri başkanlık eder.

2 -Kurul çalışmaları ile ilgili olarak;

 a -Öğretmenler kurulu, ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda toplanır. Ayrıca okul müdürünün gerekli gördüğü zamanlarda ve kurul üyelerinin salt çoğunluğunun yazılı isteği doğrultusunda da kurul toplantısı yapılır.

 b -Toplantı günleri ve gündemi, en az iki gün önceden imza karşılığı ilgililere duyurulur ve gündemin bir örneği öğretmenler odasına asılır. Kurul toplantısına başlamadan önce, gerekli görülen diğer konular da oy çokluğuyla kurul gündemine alınabilir.

 c -Kurul toplantılarında belirtilen görüşler ve alınan kararlar, kurulca seçilen yazman tarafından tutanak altına alınır ve imzalanır. Kararlar oy çokluğuyla alınır ve alınan kararlar, karar defterine yazılarak uygulanmak üzere toplantıya katılamayanlar da dâhil yönetici ve öğretmenler tarafından imzalanarak dosyasında saklanır.

ç –“Normal eğitim yapılan okullarda toplantılar ders saatleri dışında yapılır. İkili eğitim yapılan okullarda ise tüm öğretmenlerin aynı anda toplanmalarına gerek duyulduğunda, okul yönetimince bağlı bulunduğu millî eğitim müdürlüğüne bilgi vermek şartıyla, yarım gün öğretim yapılır.” hükümleri gereğince  2024-2025  Eğitim – Öğretim Yılı Sene Başı Öğretmenler Kurulu Toplantısı 02 Eylül 2024 Pazartesi Günü saat 10.00  ’da ekli gündem maddeleri dâhilinde okulumuz “Çok Amaçlı Salonunda” yapılacaktır. Belirtilen yer ve zamanda hazır bulunmanız hususunda;

 

Bilgilerinizi ve gereğini önemle rica eder; çalışmalarınızda başarılar dilerim.

 

27.08.2024 312

2024-2025  EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

ŞEHİT JANDARMA UZMAN ÇAVUŞ İLYAS GENEL İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ

SENE BAŞI ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI

 

TOPLANTI BİLGİLERİ

Toplantı Yeri

Toplantı Tarihi

Toplantı Saati

Çok Amaçlı Salon

02.09.2024 Pazartesi Günü

10.00

 

GÜNDEM MADDELERİ

 

1.Açılış ve yoklama

a)      Saygı Duruşu Ve İstiklal Marşı.

b)     Yazman Seçimi Ve Yeni Gelen Personelin Tanıtımı.

c)      Gündem maddelerinin ve başlıkların okunması.

d)     İdari   personel  arasındaki   görev   bölümünün   açıklanması,  yeni  gelen  personel   varsa tanıştırılması.

 

2. Öğretmenlerle ilgili hususların görüşülmesi

a)      Bakanlığımızın 14 Ağustos 2024 tarihli ve 2024/53 sayılı “2024-2025 Eğitim ve Öğretim Yılına İlişkin İş ve İşlemler” konulu genelgesi incelenmesi

b)     2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı  İş Günü  (Çalışma) Takviminin  ve  bununla ilgili  bakanlık  yazılarının incelenmesi. (2024/39 Nolu Genelge)

c)      Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli  Kapsamında  Değişen  Öğretim  Programları  hakkında  bilgilendirme yapılması ve MEB Özel Kalem Müdürlüğü'nün " Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline İlişkin İş ve İşlemler " konulu 16/08/2024 tarihli ve 2024-54 Nolu Genelgesinin incelenmesi.

d)     Mevzuat  değişiklikleri  ile  Tebliğler  dergisi  ve  resmi  yazıların  incelenmesi,  MEB  Talim  ve  Terbiye Kurulu Başkanlığının 24/08/2023 tarih ve 43 sayılı kararı ile " 2789-EK2 Sayılı Ağustos-2023 Tebliğler Dergisi"nde  yayımlanarak  yürürlüğe  giren  yeni  haftalık  ders  saatleri  çizelgesinin,  açıklamalarının,  yeni öğretmenlik alanları, atama ve ders okutma esaslarının gözden geçirilmesi. (Ek-2'nin incelenmesi)

e)      Nöbet görevlerinin görüşülmesi

f)       Mebbis bilgilerinin güncellenmesi. Personelin özlük hakları ve sorumlulukları, maaş, ücret, izin, ayakta tedavi, rapor, taltif, tecziye vb. görüşülmesi

g)      Atama ve hizmet içi eğitim başvuruları ile onayları

h)     MEBBİS bilgileri ve özlük hakları (derece-kademe, ek ders, maaş )

i)        Denetim ve rehberlik çalışmaları

j)       Bayrak törenleri başta olmak üzere her türlü anma ve kutlama törenlerinde uyulacak esasların görüşülmesi

k)     Personel kılık-kıyafet yönetmeliğinin incelenmesi

l)        2024/2025 Sene Başı Mesleki Çalışma Programının incelenmesi yapılacak çalışmaların belirlenmesi.

m)   15 Temmuz Demokrasi Zaferi  ve  Şehitleri Anma Etkinlikleri  Programı  (13-17 Eylül)  ve  İlköğretim Haftası(13-17  Eylül)  kapsamında  yapılacak  faaliyetlerin  görüşülmesi  ve  planlanması.  (KoordinatörGörevli öğretmenlerin belirlenmesi)

n)     2024-2025  Eğitim-Öğretim yılı için oluşturulacak kurul/komisyonlara üye seçimleri

  • o)      İş Sağlığı ve Güvenliği hususların görüşülmesi ve ekip listelerinin hazırlanması

p)     Sivil Savunma Tedbirler Planının ve Acil Durum Eylem Planının İncelenmesi ve Sivil Savunma AcilDurum Ekiplerinin Tebliği, Çalışan Temsilcisi seçimi, İSG Risk Değerlendirme Ekibinin güncellenmesi.

                                                                                           

 

3.2023 / 2024 Eğitim Öğretim Yılının Değerlendirilmesi

a)      Bir önceki öğretmenler kurulu kararlarının gözden geçirilmesi ve uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi

 

4.Ders işlemleri ile ilgili esasların görüşülmesi

a)      Sınıf/Alan Zümre Öğretmenler Kurulu toplantılarının planlanması  ve "Veli toplantı " tarihlerinin ve tutanak teslim tarihlerinin belirlenmesi, Okul aile birliği oluşumu ve toplantı tarihinin belirlenmesi.

b)     Zümre Başkanlarının belirlenmesi, planlanması

c)      Okul Zümre Başkanı ve Branş Zümre Başkanlarının belirlenmesi

d)     Ders yılı, ders süresi ve zaman çizelgesinin açıklanması

e)      Ders dağılımı ve haftalık ders programı hususlarının görüşülmesi

f)       Sınıf rehber öğretmen dağılımı  ve görevlerinin görüşülmesi, Şube Rehber Öğretmenlerinin kendi sınıflarındaki  öğrencilerle ilgili  bilgileri  e-okul  üzerinden  güncelleme iş  ve işlemleri ile ilgili takvimin belirlenmesi. Sınıf rehber  öğretmenlerinin;  okul-  öğrenci  veli iletişimini artırmak amacıyla  veli  grupları kurmaları ve sınıfındaki öğrencilere eba üzerinden eba şifresi tanımlamaları.

g)      Yıllık ve günlük planlar ile Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının görüşülmesi

h)     Derse giriş çıkışlar, ders defteri ve yoklamanın işlenmesi.

i)        Ders kitapları, eğitim aracı ve bireysel öğrenme materyallerinin görüşülmesi.

j)       Konuların işlenişinde uygulanacak öğretim yöntem ve tekniklerinin görüşülmesi

k)     Bakanlığın dijital platformlarının kullanımı

l)        Atatürkçülükle ilgili konuların işlenişi ile öğretim programlarının uygulanmasına yönelik hususların görüşülmesi

m)   Okul  demirbaşları  ve  ortak  kullanım  alanları  ile  okul,  sınıf  ve  çevrenin  korunması,  bakımı, tertip-düzen,  temizlik  ve  tasarruf  tedbirlerinin  görüşülmesi.  (Cumhurbaşkanlığı  2024/7  Nolu  Tasarruf Tedbirleri  Genelgesinin  İncelenmesi  ),  fotokopi,  bilgisayar  vb.  kullanımı  ile  ilgili  iş  ve  işlemlerin görüşülmesi. (İKY Madde 85 )

 

5.Öğrencileri ilgilendiren hususların görüşülmesi

a)      Ölçme değerlendirme,sınavlar ve sınav sonuçlarının duyurulması hakkında genel bilgilerin verilmesi

b)     E-okul uygulamaları (Devamsızlık girişleri, öğrenci dosyalarının tutulması vb)

c)      Öğrenci devam-devamsızlık, izin, faaliyet, sevk ve rapor durumları

d)     Başarıyı artırmak için yapılacak çalışmaların görüşülmesi

e)      Öğrenci kıyafetleriyle ilgili uygulanacak ortak esasların tespit edilmesi

f)       Öğrenci sağlığı ve okul güvenliği hususlarının görüşülmesi

g)      Sınıf panolarının düzenlenmesi.

 

 

6.Milli Eğitim Bakanlığı Sosyal. Etkinlikler Yönetmenliğine göre yapılacak çalışma esaslarının görüşülmesi

a)      Sosyal Etkinlik Modülü hakkında bilgi verilmesi

b)     2024/2025 Eğitim Öğretim döneminde okulumuzda açılacak kulüplerin belirlenmesi ve danışman öğretmenlerin  seçimi ile görevleri

c)      Sosyal Etkinlikler Kurulunun oluşturulması ve görev esaslarının belirlenmesi (Sos. Etk.Yön.mad:6), (1 müdür yardımcısı, 3 öğretmen , 2 öğrenci ve  1  veli)

d)     Belirli gün ve haftaların belirlenmesi

e)      Yıl içinde yapılacak bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler ile gezi ve yarışmaların planlanması

f)       İYEP iş ve işlemlerinin görüşülmesi.

 

7.Öğrenci rehberlik hizmetleri yapılacak çalışma esaslarının görüşülmesi

a)      Rehberlik çerçeve planının hazırlanması

b)     Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonu

c)      Kaynaştırma Bütünleştirme Yoluyla Eğitim uygulamaları

d)     Proje çalışmaları. (Değerler Eğitimi, Okulum Temiz, Bir Projem Var, Erasmus vb.)

 

8.Ders dışı eğitim ve öğretim faaliyetlerinin görüşülmesi

a)      Egzersiz&kurs çalışmaları

 

9.Kapanış.

 

                                                                                                                         Ahmet DAVARCI

                                                                                                                         Okul Müdürü